דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חולשת המערכת הפוליטית בישראל - קריאה לפעולה !!! 

מאת    [ 26/06/2009 ]

מילים במאמר: 554   [ נצפה 2461 פעמים ]

 

חולשת המערכת הפוליטית בישראל - קריאה לפעולה !!! 

נמרוד נוי

25/6/2009

"לא כשם שהיו נוהגים אתמול נוהגים היום".

"הזמנים משתנים והדעות מתחלפות".         (ש"י עגנון, 'סיפור פשוט')

 

לאחר שביססנו את התובנות שלנו על 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל'  והבנו כי מצב עניינים מתמשך זה מייצר למדינת ישראל, לחברה בה ולכל אחד מאיתנו באופן אישי הפסדים עצומים, ולאחר שירד לנו סוף סוף האסימון והיפנמנו את התובנה ש'מהקליקה של הפולטיקאים לא יבוא האור', וגם לא מן התקשורת המחוברת אליה בקשר סימביוטי אמיץ ולא מן האליטות תומכות-הממסד, ולאחר שהגדרנו את הדרכים הנדרשות כדי להתמודד עם חולשה זו,  הגיעה העת לצאת לדרך.

דבר ראשון שעלינו לעשותו הוא להציף את הדברים כלפי מעלה אל הציבור הרחב. אני פונה בזאת לכל קוראי מאמריי, שהתפרסמו באתר האינטרנט 'מאמרים' ו- 'READER', להפיץ את הדברים האלו לחבריהם ומקורביהם דרך רשימות  הקשר והתפוצה שלהם, דרך בלוגים אישיים ואתרי אינטרנט שונים, ובכל דרך אחרת. אנא הפעילו את מיומנותכם ביצירת קישורים רבים ככל שניתן לקריאה זו לפעולה ודרכה אל כלל מאמריי, כאמור לעיל. (ניתן בקלות רבה, דרך הקשת שמי המלא בגוגל נמרוד נוי, להגיע להפניה ישירה אל כלל מאמריי שהתפרסמו באתרים דלעיל).

איש לא יעשה לנו את העבודה. ככל שפעילות זו תלך ותתרחב, ויותר ויותר אנשים ייחשפו אליה, כך גם יגבר הסיכוי שהתקשורת הארצית תתחיל לגלות בה ענין, והנושא כולו יעלה לדיון על סדר יומנו הציבורי, דבר שיחייב גם את המערכת הפוליטית להתייחס אליו וגם את האליטות תומכות-הממסד.

אין מדובר, חס וחלילה, בחלוקה לאנשים רעים ולאנשים טובים. זה לא העניין במדינת ישראל ובואו ונשאיר את זאת ככה. אלא החולשה הדורית הפוקדת אותנו כצונאמי ענק וזורעת נזקים לכל עבר.

אנו הציבור המשכיל והנאור במדינה, שרבים מאיתנו שייכים 'למעמד הייצירתי החדש', מוטלת עלינו החובה להוביל את תהליך השינוי הנדרש במדינה. אנו ניצבים כיום בפני פרשת דרכים חשובה ועלינו להחליט על דרכה ועתידה של ישראל. לפנינו עומדות שתי פרדיגמות גדולות שהן שתי אפשרויות הכרעה שונות ושני אופני התמודדות עם המציאות: (1) המשך המצב הקיים שמשמעותו לעשות עוד מאותו הדבר ומה שהיה הוא שיהיה; (2) לפנות לדרך חדשה המחייבת חדשנות רבה, מקצוענות, יצירתיות ותעוזת הרוח.

זוהי קריאה לשאלת השאלות הגדולות באמת, ולהצבת יעדים אתגריים בלתי שיגרתיים ויוצאי דופן כמתחייב מן המצב. אין אלה ימים כתיקונם. הזמן דוחק ואנו נדרשים לתהליך של תיקון המתבסס על תנופה רבת היקף והאצה גדולה בתהליכי ההבנייה מחדש של המערכת הפוליטית בישראל על כל צדדיה והבטיה.

חולשת המערכת הפוליטית בישראל, ואת שנגזר ממנה ומהשלכותיה הרבות, היא שאלת היסוד של חיינו כיום. הכל מתחיל ונגמר בעניין זה. לא אידאולוגיה. לא מצע רעיוני ולא ויכוח סרק על ערכים. זירת האידאולוגיה כבר הוכרעה. זירת האינטרסים נחלשה ונשארה רק זירת ההתנהלות. זהו שם המשחק החדש. נתנהל נכון - נוכל להמשיך ולהבטיח את בטחוננו ורווחתנו ולתת תשובה הולמת גם לשאלות ערכיות, מוסריות ותרבותיות המעסיקות אותנו כבני אדם ויהודים בארץ הזאת. וכדי שנתנהל נכון עלינו להטמיע אל תוככי המערכת הפוליטית וכלל מערכות חיינו הציבוריים תשומות של תעוזת הרוח, של מקצוענות ארגונית ושל חוכמת הניהול.

עם התרחבות מעגל הנחשפים לדברים רב הסיכוי שיחלו להופיע גם ניצנים ראשונים של התארגנות ועשייה בשטח. רבים הארגונים בחברה האזרחית העוסקים בדמוקרטיה הישראלית. אנו נפעל לגייסם למאמץ החשוב הזה. אשמח לקבל כל פנייה אלי - בטלפון או במייל (שניתן להשיגם באתרי המאמרים המוזכרים לעיל במסגרת הצגת הפרופיל האישי שלי) - מכל אדם ומכל ארגון, ויחד איתם להתחיל להניע את כדור השלג.

דרך צלחה, נמרוד נוי

 

 

 

נמרוד נוי

מרצה על 'חולשת המערכת הפוליטית בישראל' בפני פורומים שונים ומקיים שיח משתתפים על הדברים (להזמנות - 3611500 052).

פיתוח עיסקי וייעוץ ארגוני ואסטרטגי

בוגר הטכניון בחיפה בהנדסת תעשייה וניהול

בוגר לימודי עיתונאות באוניברסיטת תל אביב

חבר לשעבר בפורום האסטרטגי של המועצה הציונית בישראל בראשותו של פרופסור יחזקאל דרור

רב תחומי וקורא (ספרות יפה וספרים ומאמרים העוסקים בשאלות חברה ומדינה ובתחומים רלוונטיים נוספים) וכותב מאמרים ועבודות מקצועיות.

3611500 052

http://nimrodbd@zahav.net.il"> http://nimrodbd@zahav.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב